Lleo hoi en La Nueva España que la d'estos días fue la XX edición de la carrera caballos de La Playa. Non m'acuerdo mui bien de si tuvo continuidá tolos años, porque, entre otres coses non acudí a muches d'estes cites por cuestiones familiares, pero la primera edición tuvo llugar nel añu 1983. Fue promovida a instancies de Antonio Arduengo, Toni el del Mesón (q.e.p.d) y organizada por SOFERI (Socidad de Festejos de Ribadesella). Non tengo datos agora mismu de la primera, pero sí de la segunda edición, del añu 1984. En el programa de festejos d'esi añu, editáu en Xuliu, diz: "Con gran éxito deportivo y extraordinario de público se celebró, como la mayoría de ustedes saben, el "II gran premio SOFERI" el día 20 de abril (Viernes Santo), dotado con 110.000 pesetas en premios, con el resultado siguiente:
1º Palmital, montado por Noriega (Gijón) -60.000 pesetas y trofeo.
2º Artemisa, montado por Carlos Campos (Santander).
3º Chelva, montado por Leonardo (Gijón).
(Non vien la cuantía de los premios segundu y terceru, pero acuérdome que fueron 30.000 y 20.000 respectivamente).
Al añu siguiente y otros después, si non recuerdo mal, organizaron la carrera un grupu d'entusiastas (Toni Arduengo, Javier Hoyos, Carlinos Herrera, Cholo...) que tenían una cuadra caballos na finca Los Robles, por la carretera'n sentidu Llanes a la derecha, a la altura, non sé, non m'acuerdo, de Meluerda, pue ser, quizá. Qué coño, por ahí. En años siguientes organizóla Pepe Caballé y luego l'Ayuntamientu, creo. Digo creo porque haz años que non acudo y non lo sé fiju.
Digo esto porque no é la primera vez que n'esto d'esta carrera, ya lo lleí otres veces nel periódicu, apúntase tantos daqué xente y diz que fundó, qu'organizó, qu'esto o que l'otro, que non sé cuantu y que non sé qué más, obviando el trabayu y la creatividá de Toni y SOFERI nesti sentíu. Entovía m'acuerdo de les dificultaes que tuvimos pa tener el permisu de la Ayudantía de Marina, que aducía que non se podía dar porque diba crear problemas con Sanidá, al baxar caballos a la playa. Tuvimos que convencer a l'Ayudante dixéndo-y que ya se celebraban desde siempre esti tipo carreres en Sanlucar de Barrameda y Laredo. Entós consultólo y dionos el permisu d'afechu.
Ná, eso na más. Haya salú.
Cuenquín |