ribadesella.com

ribadesella.com comunidad r3

· Principal · Entrar en los Foros · Registrarse · Buscar · Estadísticas · FAQ ·
Sociedad ribadesella.com comunidad r3 / Sociedad /  

100 razones en contra del nacionalismo

Página  Página 3 de 3 :  « Previous  1  2  3

Autor Och34
Miembro
#31 · Publicado: 26 Dic 2008 13:43
Pa saltos, payes mentales y disparates tas tu, compañeru filósofu. Dexesnos munches medies verdaes que son más peligroses y dañines que les mentires y dende llueu, aparte de los analís cientificos ya teoríes, hai otros fechos alrodiu del asturianu que son hestóricos ya inclúsu físicos, demostrables como la so mesma esistencia o de los topónimos, torno a recalcar que nun too son argumentos cientificos. Sabes perfeutamente que na ciencia pa llegar a desendolcar una teoría hai pol camín dellos apartao, ente los que tan nel casu de la llingüistica por exemplu'l trabayu de campu. Costatar qu'en tal espaciu xeográficu la xente identifica'l so pueblu, o cualesquier otru oxetu con un nome concretu, camiento que nun tien na de surrealista ni de dengun de les peyoratives cualidaes que tu-y otorgues meciendolo tou nesi marayu absurdu, qu'algama'l cenit colo de la "imposición del asturianu dende enriba". ¿dende enriba? ¿dende enriba de qué ho? La llingua impuesta dende enriba n'Asturies ye l'español.

Llámesme anti-demócrata, cuando yo polo menos y quiciaves pola mi necedá, nun atalanto forma de gobiernu más democráticu que defender los intereses de la mayoría y non al revés como se fae agora, nesta democracia de cartón pierdra.

Lo únicu que me resulta simpáticu na to terxiversación de la realidá ye que los mesmos argumentos qu'utilices p'atacar n'esti casu al movimientu llingüisticu en favor de los asturianu, ye aplicable a toles llingües normalizaes del mundu, mesmamente al español. Nun te veo igual de belixerante col español y sus acientificos defensores, Gustavos Buenos y Fernandos Savateres....

Autor alvarez
Miembro
#32 · Publicado: 15 Ene 2009 18:31
solo una cosa ,se pocu de bable y no estudie mucho ya que a mi solo me preocupa que me entiendan o que yo entienda,pero una casa no puede estar pintadade roxu que quier decir rubio creo tendriamos que decir de colorau que es lo que se dice para definir el color rojo,si estoy equivocado me lo decis y saco polvo de los viejos libros

Autor Och34
Miembro
#33 · Publicado: 15 Ene 2009 18:44
http://mas.lne.es/diccionario/index.php?palabra=ro xu&buscarter=on

roxu, a, o.

<+ruxu / roxa / roxo [Ay. Ll. Ri]. roxo [Os. Cñ. /Eo. Mánt/]. roxu / roxa [Ca]. roixu [Bab]. roisu / a [Cn (F)]. rusia [VCid].>

1. Rojo [Os. Cg. Cp. Sb. Ay. Sm. Bab. PSil. As. An. Cd. Sl. Oc. /Eo. Mánt/. Vg. JH. R. DA]. De color encarnao [Ri]: El pelo roxo, un pilu ruxu [Ri]. Pelirrojo [Lln. Ac. Bi. Sr. Pr. Sl]. De pelo rojizo (hombre o animal macho) [Ca]. De color castaño rojizo [Cb]. De color rojizo (la vaca casina) [Ca]. 2. Rubio [Lln. Cl. Rs. Pa. Cb. Xx. Cp. Cñ. Ac. Bi. Llg. Sr. Sb. Ca. Ay. Ll. Sd. Qu. Sm. Pzu. Pr. Vd. Tox. /Mánt/]. Rubio intenso [Tb]. Rojo, bermejo, rubio [Cn (MG)]. De pelo muy claro [PSil]. 3. Del color de los leones (la vaca) [Lln (= vaca casina)]. De color canela (la vaca) [An]. De color amarillento (res vacuna) [Cl]. De color marrón, ocre [PSil]. (Oveja) de color negro desvaído, tirando a rojizo oscuro [VCid]. 4. De color pardo (la cabra) [Cl]. 5. Caliente [Ca. Cn (F)]: Sopla'l caldu que ta mui roisu [Cn (F)]. Caliente (el horno) [Cb. Bab]. Caliente, muy caliente [Llv. Ll. Tb. Sl. Oc. /Eo/]: Agua roxo [Llv. Ay. Ll]: L'augua ta roxa [Oc]. Caliente, al rojo vivo [Bi. Pr. Tox]. 6. Seco (un campo) [Lln]: Están roxos [Lln]. 7. Del bando republicano o de los rojos [Pa*. Sr. Sm].

Frases hechas y locuciones: Roxa 'tipo de vaca del país' [Qu. Tb]. 'casina (tipo de vaca)' [Sb]. 'de color rojo claro (la vaca)' [Tox]. 'de pelo más o menos rubio (la vaca)' [Ay]. //Aguas roxas 'bocanadas que amargan cuando hay dolor de estómago' [Tox]. //Cuando los rojos 'en la época de la guerra civil de 1936-39' [Gral]. //De roxa 'variedad de castaña grande y sabrosa' [Sb]. //Dar en roxu 'obsesionarse, coger manía' [LC]. 'propasarse', 'pasarse en un quehacer, en un cometido' [Sr].

Dichos, refranes y textos de literatura oral: Agua roxa, sarna escosa [Cg]. Non hai roxu bonu [LC]. De los roxos pocos, que son malos pa los otros [LC]. Un home roxu y un pollín coxu inda son piores qu'Antroxu [LC]. L'agua la perezosa cuandu fría cuandu roxa [Tb].

Documentación literaria: El valle empapau en sangre / fechu un roxu llamorgal [Batalla C 229].
roxu, el.

Autor Atalaya
Miembro
#34 · Publicado: 15 Ene 2009 23:42
Tovía acabo de leer el mensaje de Och34 del 23 de diciembre, en navidades estuve un pocu desconectau y amontonáronse los mensajes.

Pues no entiendo muy bien tu llamamiento, pero sí, llevamos años discutiendo esto, por lo menos 4 o 5 años en muchos temas, y la verdad no se si e que unu se acostumbra pero ya te vi muchu más guerreru en otras epocas, lo cual se agradece, será la edad que te va sosegando un pocu. jeje.

Autor oto
Miembro
#35 · Publicado: 16 Ene 2009 11:32
¿Sabría alguien por qué el rojo siempre se vinculó a lo malo?

Un saludo

Autor Atalaya
Miembro
#36 · Publicado: 16 Ene 2009 13:17
más que a lo malo, al peligro, o lo peligroso.

Creo recordar que un documental o blog o no-se-donde vi que estaba relacionado con un primario instinto al ver sangre.

En un estado primitivo, el ver sangre podría a los primates en estado de alerta, de ahí que algunos antropólogos consideren que cuando percibimos el color rojo nuestro instinto hace que estemos más atentos.

Como teoría es muy guapa, aunque no me creo ni la mitad y me imagino que habrá más teorías.

Página  Página 3 de 3 :  « Previous  1  2  3 
Sociedad ribadesella.com comunidad r3 / Sociedad /
 100 razones en contra del nacionalismo

Su respuesta Haga clic en este icono para desplazarse hasta el mensaje citado

?
Solo usuarios registrados pueden postear aqui.

ribadesella.com  comunidad r3 Powered by Easy Forum Software miniBB ®