El Faru "En estos momentos de mi vida me importa muy poco estar diciendo tonterías."
Me quedo con esa frase del final, síntesis perfecta del resto de tu mensaje.
No es que el pueblo sea ignorante y no sepa lo que le conviene, es que si la administración hoy en día no hace algo para que se conserve, el asturiano desaparecería irremediablemente. La lengua asturiana sobrebivió gracias al pueblo asturiano, de eso no hay duda alguna, las clases dominantes en su gran mayoría ya hace siglos que renegaron de esta lengua. Al respecto hay una canción guapísima de Corquiéu,
País Silente . Pero hay que tener en cuenta que hoy no es como hasta hace un siglo, los medios de información, omnipresentes, la educación... hace que la juventud ya no oiga apenas el asturiano vivo, salvo en algunas zonas concretas, puesto que solo existe en la "intimidad". De esta forma es muy dificil poder mantener el espacio que tenía. Y por último, si españa es entre otras cosas un estado social y si la C.E. garantiza la protección de las lenguas y la no discriminación por este motivo, las administraciones públicas están OBLIGADAS a actuar de una forma muy concreta.
A Alvarez, estamos de acuerdo, menos en lo de la izquierda sumisa al P$OE, a no ser que como izquierda solo te refieras a IU, que entonces tambien estariamos de acuerdo. Sobre la cuestión que planteas, voy a poner un fragmento de una entrevista a Fernando Lastra altu cargu de la FSA, donde se recoje perfectamente el motivo de esta negativa:
http://www.lesnoticies.com/v_portal/informacion/in formacionver.asp?cod=1933&te=82&idage=2643&vap=0
"Supongo que tará falando de la oficialidá de la llingua asturiana. Hai otros temes, amás, de conflictu con IX-Bloque por Asturies, como que se recueya nel Estatutu una Carta de Derechos...
Hai más diverxencies. En cuantes a la Carta de Derechos, yá incluida n'otros estatutos aprobaos pol PSOE, puede ser asumible. A mi nun me molesta. Trátase simplemente d'una reconocencia expresa de derechos yá reconocíos expresamente pola Constitución.
En cuantes a la negativa socialista a la oficialidá de la llingua asturiana, ¿nun entra en contradicción col discursu en favor de la diversidá llingüística que defende Zapatero en Madrid?
Diba entrar en contradicción si nós negáramos una situación de billingüismu, pero ye qu'esa situación de billingüismu n'Asturies nun se da. N'Asturies nun hai una situación llingüística como hai n'otres partes, la nuestra ye peculiar y tien acomodu nel apartáu constitucional que se refier a les modalidaes llingüístiques.
¿Nun ye eso asumir, a cencielles, la visión que'l Franquismu tenía de les llingües d'España?
Non. Nun creo. Yo sé lo que piensa dalguna xente que piensa distinto a nós, y sé la honestidá intelectual cola que piensa. Equí nun tamos falando de la bondá de la lliteratura o de la necesidá de peservar un patrimoniu, sinón simplemente de decidir una fórmula xurídica pal asturianu. Si va ser oficial o nun lo va ser y si eso va xenerar o non derechos individuales. Si decidimos que sí, hai que ser conscientes qu'esos derechos xeneren obligaciones.
Nel Estatutu nun se va discutir la singularidá llingüística d'Asturies, que yá ta decidida, sinón qué dimensión-y damos a esa singularidá.
Hai militantes destacaos del so partíu que defenden la oficialidá de la llingua asturiana.
Sí, eso ye verdá. Pero la mayoría del partíu opta porque nun s'incluya la oficialidá, por que'l límite sía la obligatoriedá (qu'entraña cualquier forma d'oficialidá, nun nos engañemos). La contundencia de la nuestra opinión, entiéndalo bien, ye p'acotar el debate. En cuantes a los militantes que defenden otra posición, hailos, pero son minoría; luna minoría, amás, que nesti tema sospecho que plegó veles. Lo que nós nun vamos facer ye lo de Gabino de Lorenzo, que por una ocurrencia coxuntural nos saltemos la posición mayoritaria del partíu.
Nun dexa de chocar, a estes altures, que la FSA siga siendo refractaria al reconocimientu de derechos individuales en materia llingüística. Podía asumir que l'actual lexislación yá reconoz ofialmente l'asturianu, que nengua llingua oficial d'España ye oficial de la mesma manera... y que polo tanto puede avanzase nuna oficialidá a l'asturiana. Nesti sen, hai estudios xurídicos que lo valoren d'esta manera...
Sí, esi análisis ye posible, pero la discusión nun se plantea nesos términos. Nós analizamos los inconvenientes de tipu xurídicu, toos debíos a la obligatoriedá que diba suponer la oficialidá. Existe una mención nel Estatutu al asturianu como llingua, y creemos que la preservación y fomentu de la llingua hai qu'incardinalu nel apartaz constitucional de les modalidaes llingüístiques.
Otru tipu de problemes, como puede ser el políticu, yá tán resueltes poles urnes y nun nos preocupen: los intentos políticos qu'intentaron llevantase sobre un discursu identitariu, onde lo llingüístico yera vertebral, son inapreciables sociolóxicamente[Pa nun preocupa-yos, bien que procuren nun despistase lo más mínimu y mencionando cada vez que sal el tema]. Esto nun ye una opinión, ye dalgo que vamos constatando elección tres elección. Esa posibilidá política, güei, ye inviable. El tema del asturiano sigue siendo polémicu, pero soi del parecer que nel PSOE tenémos-y garrao bien la dimensión. Los ciudadanos son muncho más amables cola llingua asturiana, y asúmenla como parte importante de la so identidá, cuando nun vien revistida de matices políticos;
quiero dicir que nun son de la opinión de convertir la identidá cultural n'identidá política."
Salú!